Bij Stichting Mies werken wij vanuit een vraaggerichte benadering waarbij de ontwikkeling en (waar mogelijk) zelfstandigheid van elke bewoner centraal staan. Als integraal onderdeel van een mooie samenwerking tussen Stichting MIES, WormerWonen, Vereniging De Bloesem en de Zorgcirkel staan wij ervoor om een mooie bijdrage te kunnen leveren aan het leven van mensen met speciale zorgbehoeften. Naast dat wij het enorm belangrijk vinden dat onze bewoners gebruik kunnen maken van gezond eten, hechten wij ook veel waarde aan het behouden van een gezonde conditie.

Wanneer je bij ons woont, kun je gebruik maken van "Sporten met MIES". Sporten met MIES omvat in ieder geval:

Dagelijkse wandeling: Elke dag gaan onze begeleiders met de bewoners die op dat moment thuis zijn een heerlijke wandeling maken. Dit kan een wandeling zijn naar de winkel, maar ook even gezellig door het park.

Gebruik maken van fitnessapparatuur: Wij hebben onze eigen fitnessapparatuur waar onze bewoners dagelijks tussen 10:00 en 20:00 gebruik van kunnen maken.

Zaterdag sporten: Elke zaterdag wordt er van 11:00 tot 12:00 uur gesport bij ons op locatie. De ene zaterdag is dit fitness, de andere zaterdag hebben we veel plezier tijdens de dansles.

Dinsdag sporten: Vanaf januari 2024 gaan wij elke dinsdagavond van 20:00 tot 21:00 een zaalsport beoefenen in de gymzaal vlakbij. Dit onder begeleiding van onze personal trainer en uiteraard onze begeleiders.

Sportieve activiteiten bij "De Bloesem": In de Amandelbloesem kunnen onze bewoners ook gebruik maken van de sportieve activiteiten die worden aangeboden bij "De Bloesem". Dit is onder andere fietsen op de hometrainer en elke dinsdagochtend van 11:00 tot 12:00 een toegankelijk en laagdrempelig sportief uurtje